Development of E-Module Research and Development Materials for History Education Students
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adeoye, M. A., Wirawan, K. A., Pradnyani, M. S., & Septiarini, N. I. (2024). Revolutionizing Education: Unleashing the Power of the ADDIE Model for Effective Teaching and Learning. Jurnal Pendidikan Indonesia, 13(1), 202-209. doi:https://doi.org/10.23887/jpiundiksha.v13i1.68624
Almahera, A. F., Jauhari, N., & Nafi’ah, U. (2023). E-modul Sejarah sebagai Inovasi Bahan Ajar Digital Berbasis Aplikasi Canva untuk Meningkatkan Minat Belajar Siswa. Jurnal Integrasi dan Harmoni Inovatif Ilmu-Ilmu Sosial, 3(2), 94-103. doi:10.17977/um063v3i22023
APJII. (2023). Profil Internet Indonesia 2022.
Hasan, S. H. (2019). Pendidikan Sejarah untuk Kehidupan Abad KE-21. HISTORIA: Jurnal Pendidik dan Peneliti Sejarah, 2(2), 61-72. doi:https://doi.org/10.17509/historia.v2i2.16630
Herditiya, Sari, M., & Koryati, S. (2023). Development of an e-module based on virtual practicum integrated with local potential in invertebrate material. BIO-INOVED : Jurnal Biologi-Inovasi Pendidikan, 5(2), 155-163. doi:10.20527/bino.v5i2.15620
Hidayat, F., & Nizar, M. (2021). MODEL ADDIE (ANALYSIS, DESIGN, DEVELOPMENT, IMPLEMENTATION AND EVALUATION) DALAM PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AGAMA ISLAM. Jurnal Inovasi Pendidikan Agama Islam (JIPAI), 1(1), 28–38. doi:https://doi.org/10.15575/jipai.v1i1.11042
Jafnihirda, L., Suparmi, Ambiyar, Rizal, F., & Pratiwi, K. E. (2023). Efektivitas Perancangan Media Pembelajaran Interaktif E-Modul. INNOVATIVE: Journal Of Social Science Research, 3(1), 227-239.
Nurhamidah, S. D., Sujana, A., & Karlina, D. A. (2022). PENGEMBANGAN MEDIA BERBASIS ANDROID PADA MATERI SISTEM TATA SURYA UNTUK MENINGKATKAN PENGUASAAN KONSEP SISWA. Jurnal Cakrawala Pendas, 8(4), 1318-1329. doi:http://dx.doi.org/10.31949/jcp.v8i2.3190
Pramayogi, I., P, R. P., & Hartanto, W. (2019). Inovasi Pembelajaran Sejarah. SINDANG: Jurnal Pendidikan Sejarah Dan Kajian Sejarah, 1(2), 17-22. doi:https://doi.org/https://doi.org/10.31540/sdg.v1i2.257
Romualdi, K. B., & Firmansyah, A. (2024). Pengembangan Modul Pembelajaran Sejarah Berbasis Digital pada Sub Materi RenaissanceMelalui Aplikasi Canva. J-CEKI: Jurnal Cendekia Ilmiah, 3(6), 8176-8186. doi:https://doi.org/10.56799/jceki.v3i6.5766
Romualdi, K. B., Sudrajat, A., & Aman. (2023). Development of Genially Interactive Multimedia on Materials for the National Movement Organization for Middle School Students. Al-Ishlah: Jurnal Pendidikan, 15(2), 1166-1180. doi:10.35445/alishlah.v15i2.3139
Sukardjo. (2005). Evaluasi pembelajaran: Diktat Mata Kuliah Evaluasi Pembelajaran. Yogyakarta: Prodi TP PPs UNY (Tidak diterbitkan).
Syafitri, A., & Kurniawati, Y. (2022). ELECTRONIC MODULE (E-MODULE) AS INNOVATIVE LEARNING MEDIA TO INCREASE KNOWLEDGE AMONG NURSING STUDENTS. Journal of Maternity Care and Reproductive Health, 5(2), 85-94. doi:https://doi.org/10.36780/jmcrh.v5i2.253
Waruwu, M. (2024). Metode Penelitian dan Pengembangan (R&D): Konsep, Jenis, Tahapan. Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan, 9(2), 1220-1230. doi:https://doi.org/10.29303/jipp.v9i2.2141
Zunidar. (2019). Peran Guru dalam Inovasi Pembelajaran. Nizhamiyah, 9(2), 41-56.
DOI: http://dx.doi.org/10.29300/ijsse.v7i2.8363
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Indonesian Journal of Social Science Education (IJSSE) is Dndexed by:
Indonesian Journal of Social Science Education (IJSSE) is Published by Pusat Publikasi Ilmiah UIN Fatmawati Sukarno Bengkulu. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Journal Publishing Office Location:
Pusat publikasi Ilmiah UIN Fatmawati Sukarno Bengkulu.
LPPM Universitas Islam Negeri Fatmawati Sukarno Bengkulu
Address: Jl. Raden Fatah, Pagar Dewa Kota Bengkulu 38211, Bengkulu, Sumatra Indonesia