IMPLEMENTASI MODEL PEMBELAJARAN KONSTRUKTIVISME UNTUK MENINGKATKAN PERKEMBANGAN MORAL DAN AGAMA ANAK USIA 4-5 TAHUN DI TK PKBM MELATI KEC. RIMBA MELINTANG, RIAU
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ananda, R. (2017). Implementasi Nilai-nilai Moral dan Agama pada Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, Vol. 1 No. 1.
Asmar, M. d. (2018). Effort to Developt Fine Motor Aspects in Coordinating Eyes and Hands to Make Complex Movement Using Expilicit Instruction Model and Assigment Method. Journal of K6, Education and Management, Vol. 1 No. 3.
Dr. Dadan Suryana, M. (2021). Pendidikan Anak Usia Dini. Jakarta: Kencana.
Fauziddin. (2016). Penerapan Belajar Melalui Bermain Balok Unit Untuk Meningkatkan Kreativitas Anak Usia Dini. Jurnal Curicula, 1 (3).
Inawati, A. (2017). Strategi Pengembangan Moral dan Nilai Agama Untuk Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan Anak, Vol. 3 No. 2.
Khaironi, M. (2018). Perkembangan Anak Usia Dini. Jurnal Golden Age
Hamzanwady University, Vol. 3 No. 1.
Putra, H. P. (2019). Konsep Teori Belajar Konstruktivisme Anak Usia Dini di Era Revolusi Industri 4.0. Jurnal Primearly, Vol. 2 No. 2.
Siti Aisyah, d. (2007). Perkembangan dan Konsep Dasar Perkembangan Anak Usia Dini. Jakarta: Universitas Terbuka.
Sujiono. (2013). Konsep Dasar Pendidikan Anak Usia Dini. Jakarta: PT. Indeks Pertama Putri Media.
Supriyanto, D. (2015). Perkembangan Nilai Agama Dan Moral Anak Dan Pendidikan Keagamaan Orang Tua. Jurnal Program Studi PGMI, Vol. 3 No. 1.
Susanto, A. (2011). Perkembangan Anak Usia Dini Pengantar Dalam
Berbagai Aspeknya. Jakarta: Kencana Perdana Media Group. Ulfadhilah, K. (2021). Pengaruh Metode Pembelajaran Efektif di Masa
Pandemi Pada Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, Vol. 5 No. 1.
Ulya, K. (2020). Pelaksanaan Metode Pembiasaan di Pendidikan Anak Usia Dini Bina Generasi Tembilahan Kota. Jurnal Pendidikan, Vol. 1 No. 1.
Windayani, N. L. (2020). Model Pembelajaran Nilai Agama Dan Moral Bagi Anak Usia Dini Berorientasi Konstruktivistik. Jurnal Ilmu Pendidikan, Vol. 1 No. 1.
Yamin, M. (2013). Strategi dan Metode dalam Model Pembelajaran. Jakarta: GP Press Group.
DOI: http://dx.doi.org/10.29300/ja.v5i2.4386
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Andri Hardiyana, Amah Marhamah, As’syifa Nur Fikri

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Indexed by :







_______________________________________________
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Disclaimer: Al Fitrah: Journal Of Early Childhood Islamic Education articles published by Faculty of Tarbiyah n Tadris UIN Fatmawati Sukarno Bengkulu have been previewed and authenticated by the Authors before publication. The Journal, Editor and the editorial board are not entitled or liable to either justify or responsible for inaccurate and misleading data if any. It is the sole responsibility of the Author concerned. Read our Plagiarism Policy and use of this site signifies your agreement to the Terms of Use.
_______________________________________________
UIN Fatmawati Sukarno Bengkulu
Jl. Raden Fatah, Pagar Dewa Kota Bengkulu 38211
Bengkulu, Sumatra Indonesia
Tel / fax : (0736) 51276 / 0736) 51171, 51172
Email : piaud@mail.uinfasbengkulu.ac.id
https:/ejournal.uinfasbengkulu.ac.id/index.php/alfitrah
toto slot
bandar togel
situs togel