Social Interaction of K-Pop Fans Students of Kpi-A Fdk UINSU 2021 on Tiktok According to The Perspective of Islamic Communication
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Agnensia, N. P. (2019). Fan War Fans K-Pop dan Keterlibatan Penggemar dalam Media Sosial Instagram. Jurnal Ilmu Komunikasi, 1–15. http://repository.unair.ac.id/id/eprint/87304
Aji, H. K., Kom, S. I., & Kom, M. I. (2024). Komunikasi Organisasi dan Kelompok (Sihabuddin (ed.); Pertama). UnisriPress. https://books.google.co.id/books?hl=en&lr=&id=qI4HEQAAQBAJ&oi=fnd&pg=PT2&dq=+Teori+komunikasi+kelompok&ots=CHLX058ryf&sig=3SNDi0YNYUc0-dwOyP2cgdCQHT0&redir_esc=y#v=onepage&q=Teori komunikasi kelompok&f=false
Amara Fasya Ramadhani, D. A. P. (2020). Analisis perilaku konsumtif pada interaksi parasosial penggemar k-pop dan idolanya. Acta Psychologia, 06(01), 46–57.
Anang Anas Azhar. (2017). POLITIK PENCITRAAN DALAM PERSPEKTIF Anang Anas Azhar. ANALYTICA ISLAMICA, 6(2), 135–146.
Anastasia Yuni Widyaningrum, Mateus Yumarnamto, V. L. P., Joko Aji Suryawan, Fajar Junaedi, Ajeng Tiara Savitri, I Dewa Ayu Hendrawathy Putri, Dewi Widowati, Gabriela Laras Dewi Swastika, Maria Kartikawati, Slamet Mulyana, Yabunayya Aulia Al A Yubi, Agus Setiaman, Mochammad Abdul Ghofur, Yenita Rona Dadi, Mohama, R. D. K. R., & Dina Alamianti, Lusy Mukhlisiana, Marhamah, Panji Rendragraha, Filosa Gita Sukmono, Junaidi, Tanti Dwi Anita Putri, Zikri Fachrul Nurhadi, Achmad Wildan Kurniawan, Novie Susanti Suseno, Yolanda Stellarosa, W. D. P. (2019). Komunikasi Multikultur Di Indonesia. In F. J. Filosa Gita Sukmono (Ed.), Book (Vol. 1). Buku Litera Yogyakarta.
Atika, A., & Akbari, T. T. (2024). Analisis Komunikasi Interpersonal Dalam Proses Mentor Untuk Meningkatkan Citra Diri Anak Remaja Panti Asuhan Kegiatan Bimbingan. PIKMA: Jurnal Publikasi Ilmu Komunikasi Media Dan Cinema, 7(September), 1–23.
Aulia Nur Rois, R. S. (2024). Perilaku Keterlibatan TikTok oleh Penggemar K-Pop: Kepuasan yang di Cari, Narsisme, dan Ciri-Ciri Kepribadian. Jurnal Ilmiah Universitas Muhammadiyah Buton, 10(3), 894–908.
Azhar, N., Hidayat, I. N., & Mubarok, I. (2024). Penerapan Prinsip-Prinsip Etika Komunikasi Islam Dalam Manajemen Komunikasi Krisis Pada Lembaga Keagamaan. Al-Tarbiyah: Jurnal Ilmu Pendidikan Islam, 2(1).
Dewi, D. P. K. S., & Indrawati, K. R. (2019). Gambaran celebrity worship pada penggemar K-Pop usia dewasa awal di Bali. Jurnal Psikologi Udayana, 6(02), 291.
https://doi.org/10.24843/jpu.2019.v06.i02.p08
Fauziyah, N., Susanto, H., Rochgiyanti, R., & Syaharuddin, S. (2022). Interaksi Sosial Santri Pondok Pesantren Muhammadiyah Nurul Amin Alabio Tahun 1997-2020. Prabayaksa: Journal of History Education, 2(1), 23–32. https://doi.org/10.20527/pby.v2i1.5136
Fella, S., & Sair, A. (2021). “Menjadi Korea”: Melihat Cara, Bentuk Dan Makna Budaya Pop Karea Bagi Remaja Di Surabaya. Journal of Urban Sociology, 3(2), 7. https://doi.org/10.30742/jus.v3i2.1232
Hakimah, M., & Syah, A. M. (2022). Dampak K-Pop terhadap Perilaku Fanatisme pada Remaja Masa Akhir di Era Globalisasi di Desa Sumurber Panceng Gresik. Ummul Qura: Jurnal Institut Pesantren Sunan Drajat (INSUD) Lamongan, 17(1), 43–52. https://doi.org/10.55352/uq.v17i1.565
HANISA. (2024). PERILAKU FANATISME K-POPERS PADA AKUN KOMUNITAS DAN PENGGEMAR BTS DI INSTAGRAM [INSTITUT AGAMA ISLAM NEGERI PAREPARE]. file:///C:/Users/HP/Downloads/referensi jurnal nisa/19.3100.028.pdf
Heriyanto, Agus, Hamidah, M. (2024). Analisis Komunikasi Kelompok Pengembala Kerbau di Kelurahan Babat Kecamatan Babat Toman. Jurnal Bisnis Dan Komunikasi Digital, 1(2), 1–10.
Ismail, L., & Adia, V. R. (2023). Teori dan Praktek: Dinamika Kelompok dalam Pelatihan (M. M. Hidayat (ed.); Pertama). Pusat Pengembangan Pedidikan dan Penelitian Indonesia. https://books.google.co.id/books?hl=en&lr=&id=pe-2EAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PA1&dq=Teori+komunikasi+dinamika+kelompok+&ots=6rR3dBVDnR&sig=7FF4jOqa-kCjtKOK4hVXGZp6SW8&redir_esc=y#v=onepage&q=Teori komunikasi dinamika kelompok&f=false
Kholil, S. (2004). Komunikasi dalam Perspektif Islam (1st ed.). Ciptapustaka Media. https://scholar.google.com/scholar?cluster=13043159866152836458&hl=en&oi=scholarr
Leni Arini Manafe, I. B. (2022). HUBUNGAN TINGKAT DEPRESI LANSIA DENGAN INTERAKSI SOSIAL LANSIA DI BPSLUT SENJA CERAH MANADO. Jurnal Ilmiah Hospitality 749, 11(1). https://doi.org/10.52157/me.v8i2.99
Maulana, M. I., & Muliati, I. (2023). Dampak K-Pop terhadap Akhlak Sesama Manusia pada Mahasiswa Fakultas Ilmu Sosial Universitas Negeri Padang. Islamika, 5(2), 522–536. https://doi.org/10.36088/islamika.v5i2.2980
Nunung Nurlina, Yunita Fitri Nugraheni, Rini Rendhy, Shinta Widiyanti, & Maulidina Ardhianti. (2024). Peran Dinamika Kelompok dalam Pembentukan Karakter Siswa di SMK Sasmita Jaya 1 Pamulang. SAFARI :Jurnal Pengabdian Masyarakat Indonesia, 4(3), 84–94. https://doi.org/10.56910/safari.v4i3.1565
Rinata, A. R., & Dewi, S. I. (2019). Fanatisme Penggemar Kpop Dalam Bermedia Sosial Di Instagram. Interaksi: Jurnal Ilmu Komunikasi, 8(2), 13. https://doi.org/10.14710/interaksi.8.2.13-21
Salsabila, Z. Z. (2024). Fenomena Fanwar Dalam Fanatisme Penggemar Kpop Pada Media Sosial Twitter. Interaksi: Jurnal Ilmu Komunikasi, 13(1), 18–36.
https://doi.org/10.14710/interaksi.13.1.18-36
Suryani, A. N. (2020). Bangtan Sonyeondan (Bts) As New American Idol. Rubikon : Journal of Transnational American Studies, 6(1), 48. https://doi.org/10.22146/rubikon.v6i1.61489
Susetyo, D. P. B. (2021). Dinamika kelompok: Pendekatan psikologi sosial. SCU Knowledge Media. https://books.google.co.id/books?hl=en&lr=&id=N4NOEAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PA1&dq=Teori+komunikasi+dinamika+kelompok+&ots=GSR9QbBzW3&sig=InFWWn_mrkHEe7Uh7pFFxth-R5g&redir_esc=y#v=onepage&q=Teori komunikasi dinamika kelompok&f=false
Witri Yulianti. (2022). Instagram Sebagai Media Fan war Penggemar K-Pop. J u r n a l P U B L I Q U E, 03(01), 356–363.
DOI: http://dx.doi.org/10.29300/syi'ar.v25i01.8576
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Indexed by :




