Wordwall تطوير أدوات تقويم تعليم اللّغة العربيّة على أساس التّكنولوجيا باستخذام
Abstract
The researcher was interested in developing evaluation tools based on technology. The objectives of the research are: Developing assessment tools for learning Arabic based on technological developments. The type of research used in this research is research and development. The product developed in this study is assessment tools for learning Arabic based on technological developments. The development procedure consists of five steps, namely: 1) analysis,2) the design , 3) Development ,4) implementation, 5) Calendar. The data collection tool used was a semi-closed questionnaire. Data processing is done after obtaining data from the results of the experiment. The data is then analyzed using the percentage formula. The results of the data analysis showed that the percentage of candidate individual user experiences was88.33% and small group users90.25٪ and field experiments91.41%
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Fatinah, S. (2013). Kriteria Alat Evaluasi Pembelajaran Bahasa. Gramatika: Jurnal Ilmiah KebahasaanDanKesastraan,1(1).https://doi.org/10.31813/gramatika/1.1.2013.17.55--62
Ghufron, A., & Sutama. (2011). Tes, Pengukuran, Asesmen, dan Evaluasi, Peran dan Fungsinya dalam Pembelajaran. Evaluasi Pembelajaran Matematika, 1–27.
Imania, K. A., & Bariah, S. K. (2019). RANCANGAN PENGEMBANGAN INSTRUMEN PENILAIAN PEMBELAJARAN BERBASIS DARING. JURNAL PETIK, 5(1).https://doi.org/10.31980/jpetik.v5i1.445
Jamaluddin Shiddiq. (2021). INOVASI PEMANFAATAN WORD-WALL SEBAGAI MEDIA GAME-BASED LEARNING UNTUK BAHASA ARAB. Journal of Applied Linguistics and Islamic Education, 5(1).
Nissa, S. F., & Renoningtyas, N. (2021). Penggunaan Media Pembelajaran Wordwall untuk Meningkatkan Minat dan Motivasi Belajar Siswa pada Pembelajaran Tematik di Sekolah Dasar. EDUKATIF : JURNAL ILMU PENDIDIKAN, 3(5).
Rasydiana, Yusuf Hanafi, I. S. H. (2019). Pengembangan Tes Pembelajaran Bahasa Arab Menggunakan Aplikasi Kahoot di MTsN 2 Kota Malang. Prosiding Konasbara, No 5.
Sugiyono, D. (2018). Metode penelitian kuatintatif , kualitatif dan R & D / Sugiyono. In Bandung: Alfabet
Supriatini, Refson, & Mustofa. (2020). Pengembangan Alat Evaluasi Menggunakan Kahoot pada Pembelajaran Bahasa Indonesia untuk Siswa kelas VII. Jurnal Bindo Sastra, 4(1).
Zumaroh, S., Aripriharta, A., & Wibawanto, S. (2020). Pengembangan Komik Sebagai Media Komunikasi Visual Belajar Rangkaian Listrik AC. INOVTEK - Seri Elektro, 2(1). https://doi.org/10.35314/ise.v2i1.1273
DOI: http://dx.doi.org/10.29300/im.v6i2.7295
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Indexed by :




Jurnal Imtiyaz ini diterbitkan oleh UIN Fatmawati Sukarno Bengkulu dan Disebarluaskan dengan perijinan dibawah Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License..
__________________________________________________
Jl. Raden Fatah, Pagar Dewa Kota Bengkulu 38211
Bengkulu, Sumatra Indonesia