Meningkatkan Minat Pembelajaran PAI Melalui Teori Motivasi Pada Siswa Kelas VIII MTS Muhammadiyah Kampung Delima
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abnisa, A. P. (2024). Peranan Motivasi Belajar PAI Siswa Melalui Metode Tanya Jawab di SMAN 6 Tangerang. Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan, 9(1), 375–380. https://doi.org/10.29303/jipp.v9i1.2066
Akbar Abbas, S. (2023). Faktor-Faktor Pendorong Motivasi Dan Perannya Dalam Mendorong Peningkatan Kinerja: Tinjauan Pustaka. BALANCA : Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Islam, 5(1), 45–54. https://doi.org/10.35905/balanca.v4i1.4295
Azis, N., & Amiruddin, A. (2020). Motivasi Guru Pendidikan Agama Islam Dalam Meningkatkan Minat Belajar Siswa. TARBAWI : Jurnal Pendidikan Agama Islam, 5(01), 56–74. https://journal.unismuh.ac.id/index.php/tarbawi/article/view/3344
Aziz, A., & Zakir, S. (2022). Indonesian Research Journal on Education : Jurnal Ilmu Pendidikan. 2(3), 1030–1037.
Ena, Z., & Djami, S. H. (2021). Peranan Motivasi Intrinsik Dan Motivasi Ekstrinsik Terhadap Minat Personel Bhabinkamtibmas Polres Kupang Kota. Among Makarti, 13(2), 68–77. https://doi.org/10.52353/ama.v13i2.198
Ernata, Y. (2017). Analisis Motivasi Belajar Peserta Didik Melalui Pemberian Reward Dan Punishment Di Sdn Ngaringan 05 Kec.Gandusari Kab.Blitar. Jurnal Pemikiran Dan Pengembangan Sekolah Dasar (JP2SD), 5(2), 781. https://doi.org/10.22219/jp2sd.vol5.no2.781-790
Hamzah, I. F. (2020). Aplikasi Self-Determinantion Theory pada Kebijakan Publik Era Industri 4.0. Psisula: Prosiding Berkala Psikologi, 1(September), 66–73. https://doi.org/10.30659/psisula.v1i0.7691
Husni, H. (2024). Dampak Pendidikan Agama Islam (PAI) terhadap Pengembangan Moral pada Siswa Muslim. Jurnal Alwatzikhoebillah : Kajian Islam, Pendidikan, Ekonomi, Humaniora, 10(2), 261–271. https://doi.org/10.37567/alwatzikhoebillah.v10i2.2757
Maslow, A. (2024). Islamisasi Teori Kebutuhan. 9(1), 1–13.
Nasution, F., Hasibuan, I. W., Hati, J., Siregar, H., Hasibuan, S., Islam, U., Sumatera, N., Siswa, K., & Akademik, P. (2024). Motivasi, Pengajaran, dan Pembelajaran. 1(12), 870–876.
Putra, M. D. (2021). Kebutuhan Manusia Dalam Pemikiran Abrahamam Maslow. 1–155.
Rahman, A., Munandar, S. A., Fitriani, A., Karlina, Y., & Yumriani. (2022). Pengertian Pendidikan, Ilmu Pendidikan dan Unsur-Unsur Pendidikan. Al Urwatul Wutsqa: Kajian Pendidikan Islam, 2(1), 1–8.
Royhanuddin, F. (2024). Evaluasi Pembelajaran Pada Mata Pelajaran Pendidikan Agama Islam dan Implikasinya Terhadap Motivasi Belajar Siswa MAN 1 Padangsidimpuan. Cognoscere: Jurnal Komunikasi Dan Media Pendidikan, 2(3), 17–25. https://doi.org/10.61292/cognoscere.224
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2020). Intrinsic and extrinsic motivation from a self-determination theory perspective: Definitions, theory, practices, and future directions. Contemporary Educational Psychology, 61(April). https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2020.101860
Yogi Fernando, Popi Andriani, & Hidayani Syam. (2024). Pentingnya Motivasi Belajar Dalam Meningkatkan Hasil Belajar Siswa. ALFIHRIS : Jurnal Inspirasi Pendidikan, 2(3), 61–68. https://doi.org/10.59246/alfihris.v2i3.843
Zalsabella P, D., Ulfatul C, E., & Kamal, M. (2023). Pentingnya Pendidikan Agama Islam dalam Meningkatkan Nilai Karakter dan Moral Anak di Masa Pandemi. Journal of Islamic Education, 9(1), 43–63. https://doi.org/10.18860/jie.v9i1.22808
Zulmedia, S., Alfansi, L., & Praningrum. (2017). ANALISIS PENGARUH MOTIVASI INTRINSIK DAN KEPEMIMPINAN OTENTIK TERHADAP KINERJA.(Studi Pada Laboran Perguruan Tinggi Negeri Dan Swasta Di Kota Bengkulu). Sjbm, 299–317.
DOI: http://dx.doi.org/10.29300/btu.v9i2.6660
DOI (PDF): http://dx.doi.org/10.29300/btu.v9i2.6660.g4409
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Reni Dianti Rukmini, Dewi Purnama Sari, Idi Warsah

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Indexed By :
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Disclaimer: Al-Bahtsu: Jurnal Penelitian Pendidikan Islam articles published by Pascasarjana UIN Fatmawati Sukarno Bengkulu have been previewed and authenticated by the Authors before publication. The Journal, Editor and the editorial board are not entitled or liable to either justify or responsible for inaccurate and misleading data if any. It is the sole responsibility of the Author concerned. Read our Plagiarism Policy and use of this site signifies your agreement to the Terms of Use.




