تحليل كتاب تعليم اللغة العربية للصف العاشر من المدرسة الثانوية الدينية
Abstract
The educational curriculum is closely related to the level of learning success. One way of implementing the curriculum is to group textbooks according to core competencies and learning objectives. This research uses library research methods or literature research, in which case the researcher collects data from different sources such as books, journals, documents, journals, etc. Research Results This article describes the results of analyzing the appropriateness of the textbook for teaching Arabic to the tenth students with basic competencies as follows: (1) Describe the development of educational materials, (2) Describe the vitality of the textbook from the tenth
secondary school, (3) The feasibility of the language of the book
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abrar, Muhammad (2016). كتاب في المواد تحليل” Aku Cinta Bahasa Arab MI Kelas V” سرنكان تيغا طبعة. digital Library IAIN Palangkaraya.
Afilsia, N. (2020). Model Pendidikan Karakter dalam Pembelajaran Bahasa Arab di Madrasah Aliyah. Al Mahara Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 6(2). https://doi.org/https://doi.org/10.14421/almahara.2020.062.05
االء عيسى، )2017(. مفهوم الكتب المدرسي. مفهوم الكتاب المدرسي – موضو ع (com3.mawdoo(
Ali (2020) العربية اللغة لمهارات التعليمة المواد. E-Journal Koperteis IV. UINSUKA. Yogyakarta. Direktorat KSKK Madrasah. (2019). Buku Siswa Bahasa Arab Madrasah Aliyah Kelas X.Kementrian Agama Republik Indonesia. Jakarta.
Hidayah, Ulfa (2016). Konsistensi KI dan KD, dan Indikator Pada Evaluasi Guru Dalam Pembelajaran Eksposisi Berdasarkan Kurikulum 2013 Siswa Kelas X MAN Patas
Ika, O. (2020). Pembelajaran Daring Sebagai Upaya Study From Home (SFH) Selama Pandemi Covid 19. Jurnal Pendidikan Administrasi Perkantoran JPAP, 8(3).
https://journal.unesa.ac.id/index.php/jpap/article/view/8503
Lestari, P. (2021). Analisis Kesesuaian Isi Buku Teks Siswa Kelas Iii Sd/Mi Tema Pertumbuhan Dan Perkembangan Makhluk Hidup Dengan Kurikulum 2013.
Maita, I. (2018). Pembelajaran Interatif Bahasa Arab Berbasis Android. Jurnal Ilmiah Rekayasa dan Manajemen Sistem Informasi. http://dx.doi.org/10.24014/rmsi.v4i2.6227.
Refinal, R. (2021). Islamic Curriculum Management at Pondok Pesantren Salafiah Baitul Rafki As-Sa’diyah Talu Talamau District Pasaman Barat. Profetika: Jurnal Studi Islam.
https://doi.org/10.23917/profetika.v22i1.14762.
Reksoatmojo, Tedjo Narsoyo. 2010. Pengembangan Kurikulum Pendidikan Tekonlogi dan Kejuruan. Bandung:PT Refika Aditama.
Sitepu. 2014. Penulisan Buku Teks Pelajaran. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Thohir, M. (2021). Prelude aplikasi Plotagon Story Untuk Keterampilan Berbicara Pada Pembelajaran Bahasa Arab Sesuai KMA 183 Tahun 2019. Tadarus: Jurnal Pendidikan
islam, 10 (1). http://dx.doi.org/10.30651/td.v10i1.8485
DOI: http://dx.doi.org/10.29300/im.v6i1.7312
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Indexed by :




Jurnal Imtiyaz ini diterbitkan oleh UIN Fatmawati Sukarno Bengkulu dan Disebarluaskan dengan perijinan dibawah Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License..
__________________________________________________
Jl. Raden Fatah, Pagar Dewa Kota Bengkulu 38211
Bengkulu, Sumatra Indonesia